Tacka vet jag femman

Då så nu är jag lite piggare och orkade till och med ta mig upp till Parken för att se en halvkass Superetta match, Nae tacka vet jag femma säger jag bara!

Nu till matcherna som va i helgen och sen ska jag berätta vilka lag som imponerat på mig, men ni vet säkert redan vilka det är!

Skarphagens IK - BK Hird 0-3
Hird? Vilka hade någonsin kunnat trott att de skulle leda serien efter två omgångar?

Stegeborgs IF - Hageby IF 1-1
Två lag som kryssa i premiären spelar oavgjort mot varandra. En jämn match som kunnat slutat hur som helst.

Lindö FC  - Saltängens BK 3-1
Det spelar ingen roll om Saltis hade många spelare borta, är man tippade i toppen ska man vinna dessa matcher. Lindö imponerar inledningsvis!

KFUM Trix - Bråvalla IK 0-4
Bråvalla måste ha den lättaste öppningen på serien, klara segrar i båda matcherna. Trix kommer få det svårt.

Dagsbergs IF - Svärtinge SK 0-1
Dacka ägde mest boll och missa mycket medans Svärtinge verkligen tog vara på lägena man fick och var hetare framför mål.

Loddby IF - Chile Unido uppskjuten

Ja en hel del intressant resultat och jag kan inte undvika att imponeras av Lindö och Hird. Lindö varnade jag lite för innan då man har riktigt bra spelare, frågetecken på konditionen, vi får se hur länge gubbarna kommer orka!

Hird, vem hade trott det som sagt? Ett lag som man inte hört mycket om men de har gjort en del bra värvningar och är än så länge stabila. Jag tror dock man kommer tappa lite och till slut hamna i mitten någonstans.

Sen måste jag nämna Bråvalla med. De har inlett starkt men som sagt, vad är det de har mött? Antagligen nedflyttningskanditaterna. Upp till bevis i nästa match mot Hird. Tidig seriefinal!

Nästa omgång spelas enligt följande:

Chile Unido IF - KFUM Trix 1
Svärtinge SK - Loddby IF X
Lindö FC - Stegeborgs IF 1
Hageby IF - Skarphagens IK 1
Dagsbergs IF - Saltängens BK X
Bråvalla IK - BK Hird X

Trix supporter ger ett intressant tips och sätter etta på alla matcher, det tror inte jag riktigt uta väljer att tippa så som det ser ut här över.

Hageby IF gjorde klart med två förstärkningar i sista stund:
Martin Månsson NIF Bosna Mittback
Jonas Lundgren Lindö FF Vänsterback

Kommentarer
Postat av: Ö-Cupen

Östgötacupen 28/4



Saltängen - FC Innerstan

Lindö FC - Smedby AIS

Bråvalla IK - Skeninge IK

2010-04-27 @ 08:13:59
Postat av: Jarmo

Chile Unido IF - KFUM Trix 1

Svärtinge SK - Loddby IF 1

Lindö FC - Stegeborgs IF X

Hageby IF - Skarphagens IK X

Dagsbergs IF - Saltängens BK 2

Bråvalla IK - BK Hird 2

2010-04-27 @ 13:14:10
Postat av: Hett

I morgon spelas den första av alla hete Derbyn i Mellersta serien ,, "Blacka" mot Kimstad kl 18,30 i ReggaeTown ..

CupTips:

Saltängen torskar med minst 3 bollar mot Innerstan ,, Lindö kommer att skrälla mot Smedby & tyvärr Bråvalla , Det är slut efter denna match.

2010-04-27 @ 16:05:34
Postat av: Svensson

Ikväll 19.00 på City gross arena

Lindö FC - Smedby AIS



Kom och se en kanonmatch? Eller iallafall ett Lindö som blir totalt utspelat :)

2010-04-28 @ 07:23:04
Postat av: Resultat

Saltängen - FC Innerstan 0-3



Bråvalla IK - Skeninge IK 4-0

2010-04-28 @ 23:58:12
Postat av: Resultat

Lindö FC - Smedby AIS 3-5

2010-04-29 @ 00:05:37
Postat av: resultatet

Chile Unido IF - KFUM Trix 1

Svärtinge SK - Loddby IF 1

Lindö FC - Stegeborgs IF x

Hageby IF - Skarphagens IK 2

Dagsbergs IF - Saltängens BK 1

Bråvalla IK - BK Hird x



2010-04-29 @ 23:48:09
Postat av: eller

Chile Unido IF - KFUM Trix 1

Svärtinge SK - Loddby IF 1

Lindö FC - Stegeborgs IF 2

Hageby IF - Skarphagens IK X

Dagsbergs IF - Saltängens BK 2

Bråvalla IK - BK Hird 1

2010-04-30 @ 11:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0