Fredagsnöjet

I förrgår så spelades den kompletterande matchen mellan KFUM Trix och Chile Unido. En match där det egentligen inte var mycket att snacka om, Chile vinner med 6-2 och Trix hade svårt att hänga med i Chiles bolltrillande. Bra gjort av Trix att göra två mål ändå.

Nu till omgången som spelas ikväll och imorgon.

Saltängens BK - Loddby IF
En superviktig match för båda lagen, det skiljer en poäng mellan dem och laget som vinner kommer vara på lite säkrare mark, ialla fall för ett tag. Väldigt svårtippad match och här kommer det verkligen avgöras på dagsformen. X på grund av att inget av lagen har råd med att förlora.

Lindö FC - Dagsbergs IF
Dacka borde vinna denna match, men är kvickare och man har mer ork. Lindö är som vanligt svårbedömda. Stämmer allt för Lindö så kan de med all den rutin de har vinna över alla lag. Det är oftast orken som trytere för gubbarna i Lindö. 2 blir mitt förslag i denna match, Dacka vinner på ork och speed.

Bråvalla IK - Skarphagens IK
Oj oj, omgångens match. Två lag som imponerat på mig. Skarphagen har en gryende form och är hypereffektiva. Bråvalla vet vi alla är riktigt duktiga. Två lag som spelar snarlikt med snabba omställningar. Bråvalla kommer föra denna match och jag tror även de drar det längstra stråt. 1.

BK Hird - Chile Unido
Hird har inte imponerat efter återstarten och kommer få det riktigt svårt mot ett Chile som inte har råd att förlora om man ska slåss om uppflyttning. Chile är tyngre och kvickare, det kommer inte vara något snack om saken. Hirds chans till poäng är om de tightar försvarsspelet och ligger på kontring. 2 blir mitt tips.

Svärtinge SK - Stegeborgs IF
Svärtinge har inte inlett hösten som man velat, en förlust och en oavgjord. Stegeborg har två oavgjorda. Jag tror att Svärtinge är revanschsugna efter poängtappet senast och kommer att vinna denna match. Stegeborg ska man dock inte räkna bort, jag tror inte att de vinner men det kan mycket väl bli oavgjort, en 1 är mitt tips.

Hageby IF - KFUM Trix
Hageby borde vinna denna match på förhand, dock varnar jag för Trix, man har ändå gjort 5 mål mot båda topplagen de senaste matcherna och Hageby har inte precis imponerat. Detta är nog den mest svårtippade matchen enligt mig, jag tror dock lagen kommer ta ut varandra och ett oavgjort resultat skulle inte vara förvånande.

Där har ni min syn på matcherna ikväll och imorgon. Jag hade gärnat velat se Bråvalla mot Skarphagen ikväll men det är lite för långt bort då bilen är på verkstad, så ikväll blir det att se Saltängen mot Loddby, en viktig match med nerv i. Kommer bli intressant.




Kommentarer
Postat av: Micke

Finns plats i en bil mot Bråvalla annars, förutsatt att upplockning kan ske från Nkp. :)

2010-08-13 @ 15:11:30
Postat av: Hagen!!

Bråvalla 1-4 skarphagen! Närmare 6-1 än 2-4!

2010-08-13 @ 20:56:35
Postat av: ..

Saltängen - Loddby 5-3

2010-08-13 @ 21:29:59
Postat av: Resultat

Lindö FC - Dagsberg 2-1

2010-08-13 @ 21:34:02
Postat av: Hagen

Återigen gissar du fel på Skarphagen...

2010-08-13 @ 22:36:48
Postat av: chile supporter

hird -chile 0-1

2010-08-13 @ 23:00:21
Postat av: valla

han kanske inte visste att ni låna spelare från bosna hagen? dessutom kanske deras bästa spelare...

2010-08-14 @ 11:54:31
Postat av: Polla

Ja det är klart, en spelare brukar ju göra ett helt lag...



Elmir var enastående, gjorde alla hagens mål och bråvalla lyckades bara komma igenom när han var och drack vatten.



Höjdpunkten var när han slog en hörna och nickade in den själv. Världsklass!

2010-08-14 @ 16:12:50
Postat av: BB

Bittra Bråvalla...

2010-08-14 @ 17:01:22
Postat av: HAHA

Bittra Bråvalla haha det roligaste jag hört på länge.

Är det några som är bittra och sura så är det väl hagen som alltid gnäller matcher igenom , samt spelar jäkligt vårdslöst och fult.

2010-08-14 @ 20:19:47
Postat av: Polla

Det där inlägget signalerar ju just bitterhet. Bråvalla smällde på precis lika mycket, inget att snacka om. Däremot har ju ni en mittfältare som tror att det är vinter som gnäller lika mycket som hela skarphagens lag.



Att ni inte kan ta att ett lag står upp mot ert lättande får ku stå för er...

2010-08-14 @ 20:53:29
Postat av: Polla

Ert köttande får ju stå för er, ska det stå...

2010-08-14 @ 20:56:11
Postat av: Patte

Vadå lånat in? Spelar han i båda lagen eller bara ett?

2010-08-14 @ 22:48:19
Postat av: HAHA2

Snarare fakta än bitterhet skulle jag säga!

Att man ger en armbåge medvetet efter signal eller sparkar på någon efter signal är riktigt fult, sen skall väl tilläggas att hagens kapten skulle fått rött kort även denna match då han enbart går på spelare i vissa lägen, han skall vara glad at det bara blev gult. Sen kan ju tilläggas att dommaren var bland det sjukaste jag sett och då åt båda håll!!!

2010-08-14 @ 22:53:17
Postat av: Polla

Vi har ett samarbetsavtal med bosna, inget konstigt alls. När andra betalar spelare får vi nöja oss med att låna. Sen att bråvalla inte kan ta att ett lag spelar likadant som dom själva får ju stå för dom. Som sagt var ju domaren lika jävla dålig åt båda håll...



Och "armbågen" efter signal kan ju bara knuffen, efter att bråvallaspelaren hade sparkat vilt omkring sig. För fan eränn er besegrade istället för att gnälla om småsaker...

2010-08-15 @ 00:25:28
Postat av: visst skulle bråvallaspelaren ha ett gult i det läget men då ska eran spelare ha rött då signalen gått för länge sen

Besegrade blev bråvalla helt klart men man kan väl få ha åsikter om vissa saker eller hur!? visst skulle bråvallaspelaren ha ett gult i det läget men då ska eran spelare ha rött då signalen gått för länge sen!

knuff mm säkert och oavsätt så var det en riktigt ful eftersläng! sen vet jag inte om man kalla sånt som kan rendera i rött kort för småsaker? ( var väl skönt för er bosnaspelare att få vinna för en gångs skull) ;-)

2010-08-15 @ 01:07:00
Postat av: En som vet

Gnälliga bönder! Ni i rött och blått skriker efter röttkort dit och röttkort dit! Se efter ert eget hus först! Nästan att ta till tårar efter en förlust där ni underskattat hagen något brutalt! Heja hagen!

2010-08-15 @ 01:36:03
Postat av: Polla

Det var säkert kul för honom att vinna, men den här dikussionen handlar väl inte om det? Hagen fick fem gula kort klart i överkant för hur matchen såg ut. Båda lagen smällde på, det blir ju bara pinsamt när du ska försöka förklara bort förlusten.



Sanningen är ar BIK hade första halvlek, hagen den andra. Vi lyckades göra 4 och ni 1. Lämna det här nu och slå Chile i nästa omgång istället.



2010-08-15 @ 02:15:37
Postat av: Anonym

Polla varför vill du att BIK ska slå Chile?? Något emot chile?

2010-08-15 @ 03:54:31
Postat av: Anonym

Polla varför vill du att BIK ska slå Chile? Har du något emot chile eller?

2010-08-15 @ 03:55:30
Postat av: Patrik

Chile är Serien bästa lag. Dom kommer komma långt i Div.4

2010-08-15 @ 03:56:40
Postat av: mmm

om chile är seriens bösta lag hur kommer det sig att dom inte slog Loddby med en man mer!? haha då kommer man inte långt i div 4!

2010-08-15 @ 19:12:23
Postat av: Hur orkar du???

Hur orkar du ta upp Loddby? Ni kommer ju att åka ur i år så det sjunger om det! Sen kan ni fortsätta o värva avdankade spelare till division 6 nästa år:)

Att inte chile slog loddby är en gåta för mig! Men alla kan väl ha en dålig dag, massor av missade chanser och sen att chile målvakten fumlade på slute så loddby fick ett gratis mål på sin kanske enda anfall!!! Men 9 gånger av 10 spöar chile skiten av loddby:P

LODDBY ÅKER UR I ÅR.....HAHAHAHAAHAHAHAHAHA

2010-08-15 @ 19:51:00
Postat av: se

Ingen tycker om Chile. Så är det.

2010-08-16 @ 14:21:40
Postat av: Anonym

Tycker om och tycker om... Av de matcher jag har sett den här säsongen har Chile imponerat mest spelmässigt. De har fantastiskt duktiga spelare och spelar ett snabbt, roligt, intensivt spel. Samtidigt har jag aldrig varit med om ett lag som gnäller så mycket på precis allting och springer till domaren hela tiden. Då snackar vi både spelare och vissa funktionärer på bänken. Jag tror att båda sakerna hänger ihop med den höga passionen för fotboll. På gott och ont, liksom. Men som sagt, det är bara baserat på de två matcher jag har sett med dem.

2010-08-16 @ 14:46:10
Postat av: Bosnaspelaren

Jag var även med o vann mot hageby ;)

Så det var inte min första vinst ;)

2010-08-17 @ 16:38:29
Postat av: Bosnaspelaren

Jag var även med o vann mot hageby ;)

Så det var inte min första vinst ;)

2010-08-17 @ 16:39:44
Postat av: spanioren

dom 4 senaste matchenrna loddby och chile mött varandra har det slutat med 3 x och en vinst. så nio fall av tio. nja jag vet inte riktigt

2010-08-18 @ 14:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0