Blandad kompott

Som vanligt när en helg har passerats så har det spelats mycket fotboll, mestadels i östgötacupen med varierande resutlat för våra kära lag!
Några resultat har ju redan publicerats men här kommer dom igen för säkerhetsskull:

Loddby IF - Rimforsa 0-5
Vånga IF - Hageby IF 0-2
Grytgöls IK - Skarphagens IK 1-3
AC Studenterna - BK Hird 2-0
Malmens FF - Finspångs FK 1-3
LBK Gottfridsberg - Kurdiska FF 2-3

De matcher som inte står med är följande:

Hemgårdarnas BK - Chile Unido 1-3
Reijmyre IF - Saltängens BK 1-4
Fornåsa IF - Dagsbergs IF 2-8
Västerlösa GoIF - Bråvalla IK 1-3
Västra Husby/Östra Ryd - Skärblacka IF 1-3
Lindö FC - Kristbergs IF 0-0 (5-3 e. str)
Svärtinge SK - Åby IF 4-1
Stegeborgs IF - Valdemarsviks IF 1-4
Ödeshög - Kimstad GoIF 3-0


Mestadels segrar för femman lagen, mest imponerande är Svärtinges 4-1 seger över Åby, Dacka vinner stort mot Fornåsa, men helt ärligt så är det inget vidare motstånd.

Det har inte bara spelats östgötacup, det har även träningsspelats lite med!

Saltängens BK - Svärtinge SK B 0-5
Jag antar att det var Saltis dito som spelade, därför har jag inte så mycket att säga om resultatet.

IK Waria - Skarphagens IK - 2-5
Skarphagen vinner planenligt över Waria, något annat hade varit en skräll.

Chile Unido - KFUM Trix 4-2
Chile Unido B - KFUM Trix B 2-2
Chile vinner återigen en träningsmatch, ingen förlust ännu. Starkt av Trix att göra två mål! Sedan att folk påstår att det A/B lag i 4-2 matchen kommenterar jag inte, alla lag har spelare borta alla matcher.

Norsholms IF - Norrköpings FF 4-2
Norsholms IF B - Norrköpings FF B 6-4
Norsholm slår NFF i två av två matcher, NFF som är starka för att ligga i sexan är en hyfsad motståndare.

Imorgon avslutas omröstningen om vilket lag som kommer överraska, om du inte röstat se till o gör det nu!

Passar på att slänga in lite övergångsnyheter med
Fahrudin Kajevik har lämnat Trix
Gustaf Eklöd ansluter till Saltängen...
... där Dennis Söderberg lämnar för Dagsberg
Loddby hade inte mindre än 5 provspelare för två helger sedan


Kommentarer
Postat av: kommentar till Bloggaren.

angående det du skriver om Chile Unido. "Sedan att folk påstår att det A/B lag i 4-2 matchen kommenterar jag inte, alla lag har spelare borta alla matcher."

så vill ja bara tilläga att chile spelade sin cup mach på fredagen så man valde att ställa upp med ett A/B lag på träningsmatchen mot trixpå lör, just för att vila några spelaren. så det är inte så att dom hade spelaren borta som du påstår.

2010-03-30 @ 10:51:10
Postat av: Alex

Jag tror inte fokus låg på varför Chile hade A/B lag utan snarare att nu under träningsmatcherna så spelar de flesta lag med kombinerade A/B lag i varje match. Man har folk borta/det spelas mycket matcher/man testar nya spelare och på olika positioner osv så det är nog ganska genomgående för alla lag skulle jag kunna tänkga mig.

2010-03-30 @ 14:51:56
Postat av: ägare

precis såsom Alex säger, jag uttryckte mig lite klumpigt helt enkelt, skönt att någon förstår hur jag menar hehe

2010-03-30 @ 16:32:17
Postat av: kommentar till bloggaren.

ber om ursäkt om det kändes som ett påhopp d va inte så ja mena häller.

2010-03-30 @ 22:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0