Premiär!!!!

Passar på att en vacker kväll som denna göra lite förhandstips på hur första omgången kommer att sluta! En match spelas redan idag, och det är matchen mellan Stegeborgs IF och Saltängens BK.

Stegeborgs IF - Saltängens BK
Saltängens känns snäppet starkare och har värvat betydligt bättre än Stegeborg (som för övrigt gjort klart med Niklas Soukka från KFUM Trix, en bra förstärkning). Saltängen har även haft bättre resultat under försäsongen medans Stegeborg har blandat resultaten rätt mycket. Mitt tips blir att Saltängen vinner, alltså en 2:a i denna match

Chile Unido - Skarphagens IK
En premiär som Chile ska vinna, 9 av 10 matcher vinner Chile denna match, men man vet som sagt aldrig. Det är trots allt premiär och det ryktas om att Chile har målvaktsproblem. Skarphagens chans är att Chile inte får hål på Skarphagen och blir frustrerade. Chile vinner, en 1:a.

Hageby IF - Dagsbergs IF
Oj oj, svårtippat. Ett lag som åkte ur fyran förra året mot ett lag som sett oerhört starka ut på försäsongen och gjort en hel del intressanta värvningar. Både Dacka och Hageby har imponerat på mig under vintern och detta är nog den svåraste matchen att tippa. Hag fegar och sätter ett X på denna match.

Lindö FC - Svärtinge SK
Gubbarna med rutinen mot Svärtinge som överraskat alla tror jag. Svärtinge löper oerhört mycket och kan ställa till det för Lindö som dock är mer positionsstarka och har en ruggig offensiv kraft i Daniel Johansson samt Patrik Ehrendahl. Jag tror dock att Svärtinge drar det längsta stråt och tröttar ut Lindö till slut i denna match, en 2:a blir mitt tips.

Bråvalla IK - Loddby IF
Jag ska vara helt ärlig, jag har ingen vidare koll på Bråvalla förutom att de slog ut Dacka i östgötacupen nu senast vilket är bra jobbat. Man åkte ur fyran förra året och vad jag har förstått så har man fått behålla de mesta materialet sen förra året. Loddby har kommit starkt på slutet av försäsongen och det finns en liten skrällchans. Mitt tips blir ändå en 1:a i denna match.

BK Hird - KFUM Trix
Hird slog Åby i sitt genrep med 6-2, gryende form? Trix har tappat en hel del spelare inför säsongen. Detta kommer blir en knallhård match med två lag som kommer turas om att skapa lägen. Hird får mitt tips mycket på grund av senaste matchen mot Åby. En 1:a alltså.

Min rad blir alltså:
2
1
X
2
1
1

Som sagt, jag har redan fått in några tips, men fortsätt gärna att skicka in ditt tips!

Just nu ser det ut så här bland dom jag fått in

Stegeborgs IF - Saltängens BK       X, X, 2, 2, 1, 2
Chile Unido IF - Skarphagens IK          2, 1, 1, 1, 1, 1
Hageby IF - Dagsbergs IF              1, 1, 1, X, 1, X
Lindö FC - Svärtinge SK                      2, 2, 1, 2, X, 1
Bråvalla IK - Loddby IF                  1, X, 2, 1, X, 1
BK Hird - KFUM Trix                            1, 1, 1, X, 1, 2

Passar även på att avsluta omröstningarna här och nu om vilka som vinner serierna.
Vinnare av Östra serien blir Chile Unido och de främsta utmanarna kommer att vara Dagsberg följt av Saltängen enligt er.
Den Mellersta serien kommer Innerstan eller Vånga att vinna (lika många röster) och de kommer utmanas av Finspång och Rimforsa.

När jag ändå är igång med ett superlångt inlägg kan jag passa på att ge er några övergångar med
Niklas Soukka från Trix till Stegeborg
Stefan Wieselgren från Kvarsebo till Loddby 
Joakim Westling från Azech till Loddby
Mikael Söderqvist till Lindö

Jag ber om ursäkt att jag inte tippar den mellersta seriens premiäromgång på något sätt, men jag vill inte ge mig i kast med det när jag inte har så stor koll. Tyvärr!


Kommentarer
Postat av: Resultat

Steget-Saltängen 1-1 (1-0)

2010-04-15 @ 21:42:04
Postat av: Noterat

Premiär på Vikingavallen i Söderköping.Stegeborg mot Saltängen.Stegeborg började första halvlek i högt tempo och ett bra passningsspel.Saltängen kanske led av premiärnerver för dom kom inte alls in i matchen.Stegeborg radar upp chanser som inte blir mycket mer än chanser.Hörnstatistiken efter första är nog 10-0 minst.Och efter en frispark kommer också målet.

I andra halvlek rycker Saltängen upp sig lite och äter sig långsamt in i spelet och gör mål efter en frispark dom med.En resultatmässigt inte helt rättvis match då stegeborg hadde många målchanser och spelet.Men saltängen är ett skickligt lag men jag hadde högre förhoppningar på dom.

2010-04-15 @ 22:16:47
Postat av: Publik

Tyckte ändå Saltängen hade dom farligaste chanserna även om det inte var många. Steget hade bara hörnor men dom imponerade för mig. Kommer ta mycket poäng hemma garanterat, snabba och starka att möta. Rättvist resultat men ändå en liten skräll för Steget.

2010-04-16 @ 07:16:24
Postat av: Publik

"Tyckte ändå Saltängen hade dom farligaste chanserna även om det inte var många"??

Såg vi samma match?

2010-04-16 @ 10:45:45
Postat av: Publik

Tycker steget förtjänade en 3poängare. Saltängen måste nog höja sig många snäpp om dom ska va med o slåss om 2:a och 1:a plats som deras målsättning är.

2010-04-16 @ 16:12:46
Postat av: ...

Saltis spelade uruselt i stora delar av matchen men får ändå 1-1 & 1 poäng.

Ska bli spännande att följa dom, får dom igång liret blir dom giftiga!

2010-04-16 @ 17:44:33
Postat av: ...

Saltis spelade uruselt i stora delar av matchen men får ändå 1-1 & 1 poäng.

Ska bli spännande att följa dom, får dom igång liret blir dom giftiga!

2010-04-16 @ 17:45:03
Postat av: supporter

FFK A - Kimstad 3-5

2010-04-16 @ 23:45:40
Postat av: Saltislirare

1:a eller 2:a plats som målsättning? Det var nyhet för mig, men jag kan förvisso har missat något.



I övrigt stämmer Noterats analys bra. Vi var riktigt under isen och får vara riktigt nöjda med den poäng vi får med oss. Eller nöjda ska vi givetvis inte vara men däremot tacksamma som matchbilden var. Steget ska ha en eloge som kämpade på bra och skulle nog tro att trots resultatet var de moraliska vinnare av matchen. Vi har fått oss en tankeställare och får hoppas att det var en av de sämre matcherna för i år.

2010-04-17 @ 01:23:15
Postat av: Saltislirare igen

...ville bara säga att jag givetvis pratar enbart för mig själv och inte för laget i ovanstående uttalande. Om någon på något sätt skulle ta illa upp.

2010-04-17 @ 01:27:32
Postat av: Hagen

Chile Unido - Skarphagen 1-1 (1-1)

2010-04-17 @ 18:57:52
Postat av: Resultat

Lindö FC - Svärtinge SK 4-2



Båda lagen hade en halvlek var i det svår spelade vinden.

2010-04-17 @ 22:07:34
Postat av: Hagen

Undebart att alla tippa 1:a på Chile... (nästan)

2010-04-18 @ 03:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0