Omgång 15 resultat

Så var den intressanta omgång 15 spelad, mycket oväntade och otippade resultat.

 

Vi börjar med matchen som spelades i förrgår:

 

Hageby IF – KFUM Trix 6-0

Inget snack om saken här. Hageby visar vad man går för och stänker dit 6 bollar. Trix som spelat hyfsat i matcherna innan hade inte mycket att säga till om. Hageby på säkrare mark medans Trix ser allt mer ut som en nedflyttningskandidat.

 

Lindö FC – Dagsbergs IF 2-1

En liten skräll enligt mig, jag varnade lite innan matchen för Lindö om man får den match de vill ha, vilket de även fick. Mycket långa bollar i denna match från båda sidor, något som Lindö är bra på med sina rutinerade spelare. Dagsberg hade behövt en seger för att hänga på. Lindö lever nu lite säkrare.

 

Bråvalla IK – Skarphagens IK 1-4

Inlånade spelare hit och inlånade spelare dit. De ända som egentligen spelar någon roll är vad som står på resultattavlan när matchen är slut och inte vilket lag man spelar i. Skarphagen vinner och imponerar mer och mer på mig. Bråvalla har nu en väldigt viktig match i nästa omgång. (Nästa match kommer jag nog tippa Skarphagen, har inte gjort det hittills.)

 

BK Hird – Chile Unido 0-1

Resultatet blev 1-0 men segern var solklar. Chile var det bättre laget och kunde vunnit med mer, lite oroväckande kanske att man inte utnyttjar sina lägen, särskilt inför matchen i nästa omgång. Hird stretar ändå emot bra och visar att det finns kvalitéer.

 

Svärtinge SK – Stegeborgs IF 3-0

Svärtinge är tillbaka på det vinnande spåret och tar en rättvis seger mot Stegeborg.  Hur som helst så är nog Svärtinge nu helt borta från toppstriden då man tappat för mycket poäng, Stegeborg är kvar under strecket men visade senast ändå att man har förmåga att störa alla lag.

 

Saltängens BK – Loddby IF 5-3

En match jag var och kollade på, och det var en av de lustigaste matcherna jag sett. Jag tror jag räknade till 6 skott på mål för Saltängen och alla gick nästan in, och målen var riktiga bjudningar från ett förvirrat och uselt försvar+målvakt. Loddby har spelet i nästan hela matchen och är ruggigt nära på att hämta upp 4-1 efter halvlek, mycket lägen men man kommer inte närmare än 4-3. Saltängen tar i och med segern ett kliv till säkrare mark i tabellen medans Loddby nog får inrikta sig på att nätt och jämt hänga kvar.

 

Tabellen har nu delats upp i 4 lägen.

Kampen om uppflyttning: Bråvalla och Chile Unido

Kampen om tredjeplats: Skarphagen, Dagsberg och Svärtinge

Mittenlagen: Hageby, Saltängen, Lindö och Hird

Nedflyttningskandidaterna: Loddby, Stegeborg och Trix

 

Mycket kommer såklart ändras, då det är oerhört viktiga omgångar framöver.

En genomgång av nästa omgång kommer innan den 19:e då första matchen i omgången kommer spelas.


Kommentarer
Postat av: ??

"Loddby har spelet i nästan hela matchen". Känns inte som vi var på samma match, Loddby hade 1 chans i första halvlek och fick knappt låna bollen medans Saltis gjorde 4 mål och hade frilägen och farliga hörnor.i andra håller ja me om att Loddby lyfter in lite bollar och det blir farligt men även då skapar Saltängen en del chanser och hade kunnat vinna med betydligt mer mål.

2010-08-16 @ 13:48:08
Postat av: Skarpis

Tippa förfan inte på Skarphagen, du har ju fel jämt! :-)



Dessutom behöver vi inte fler saker som talar mot oss, det räcker med 4 mittbackar avstängda och ett par skador...



2010-08-16 @ 14:36:52
Postat av: Hagen

Det var en kostsam seger och nu blir det upp till bevis på Fredag! Forza Hagen

2010-08-16 @ 14:58:26
Postat av: Ägare

till ?? jag som sagt, spelet inte chanserna. Då jag ansåg att Saltängen inte hade ett spel utan mest kontringar och rensningar som backlinjen i Loddby inte tog hand om. Spelet hade Loddby då de hade en idé.

2010-08-16 @ 15:13:40
Postat av: !!!

Ni kan ju låna in 3 backar från Bosna till nästa match! Ja just det dom läcker ju som fan i trean:)

2010-08-16 @ 15:20:44
Postat av: Hagen

Sluta gråt nu Bråvalla! Är det månne den lilla materialliraren på mittfältet som skriver? Han som började storböla efter förlusten i fredags?

2010-08-16 @ 15:25:37
Postat av: Polla

Förstår inte vad dolk har emot att vi samarbetar med Bosna? det går ju åt två hål, mohede var med mot Nässjö och gjorde mål t.ex. En spelare till skulle ha varit med men fick förhinder.



Vet inte om folk tycker att det är orättvist eller nåt? Personligen tycker väl jag att det är värre att köpa spelare och dessutom avlöna dom på den här nivån? Många lag både före och efter oss i tabellen som pröjsar spelare. Vi har tagit beslut på att aldrig göra det. Sen ska vi stå och försvara oss för att vi har ett lånesamarbete?



Nej, i den diskussionen skiter jag i vad motståndarna tycker. Vi har inget att skämmas över.



2010-08-16 @ 16:16:31
Postat av: Bosnaspelaren

Bosna försvar kanske läcker...

Men vi höll nollan i båda mötena med bråvalla förra året, och mot hagen hade ni inte heller gjort mål om inte målisen halka...

2010-08-17 @ 16:42:43
Postat av: Anonym

Bråvalla vs Chile Unido Fredag kl.18.45. Fyfan vilken match d kommer bli.......

2010-08-17 @ 17:37:41
Postat av: .....

Vad har fjolårets resultat med det hela att göra???

2010-08-17 @ 22:12:52
Postat av: Anonym

Bråvalla - Chile 1-1

2010-08-17 @ 22:42:35
Postat av: ......

Bråvalla - Chile 1-1

2010-08-17 @ 22:43:14
Postat av: till polla

men det folk menar att ena matchen har ni 4-5 från bosna o andra inte för bosna har viktig match osv

men har för mej att du gnällde o hata ifk när dom hade bra lag mot er i östgöta cupen men sämre i finalen karma is the shit eller?

2010-08-18 @ 14:36:52
Postat av: Rättelse

Vi har aldrig haft mer än 2 spelare/match. Oftast har det bara varit en. IFK har låne-avtal med både Elfsborg och Aik och det är ingen som gråter för det..

2010-08-18 @ 15:14:27
Postat av: Polla

Ogillar IFK rent allmänt, så jag såg chansen att kasta lite skit... :-) Sen är det ju inte riktigt samma sak heller, då det är emot reglerna att inte ställa upp med starkast möjliga lag... Men att säga att jag var upprörd är nog att ta i.



Och vi har aldrig haft med mer än två inlånade spelare.



Sluta tjut



2010-08-18 @ 15:25:15
Postat av: Polla

Hur fan kan det bli nån sorts moralisk diskussion om detta? Vi kanske ska ta spelarnas medlemsavgifter, ge dom till 3-4 bosnaspelare om dom skriver på? Då är ju allt frid och fröjd, för så gör ju andra lag (som har ekonomi till det).



Nej, en fattig klubb som kämpar på ska behöva rättfärdiga hur dom försöker hänga med topplagen utan att ha förutsättningarna.



Heja Sverige och den härliga Jantelagen.



2010-08-18 @ 15:40:08
Postat av: Nej, i den diskussionen skiter jag i vad motståndarna tycker.

tydligen inte ;-)

2010-08-18 @ 21:30:32
Postat av: Hallå...

Vad är vitsen med att "hänga" med topplagen med ett lag som inte är sitt eget så att säga? Konstgjord andning tycker jag...

2010-08-19 @ 06:27:06
Postat av: Polla

Jag skiter i det i den mening att vi inte kommer att förändra någonting, oavsett vad oinsatta stollar tycker.



Och ja, från början var det ju konstgjord andning. Men vi kanske vaknar till liv igen?



Vitsen är ju att spelare har en tendens att hellre söka sig till lag på övre halvan i femman, än lag i botten av sexan...



Sen kan man ju fråga sig hur "eget" laget är när man betalat fem legoknektar för att spela där?



Skitsamma, ni har ju redan bestämt er för att det är



2010-08-19 @ 07:21:57
Postat av: Ante

Skit båda delarna

Mig veterligen så är detta sista säsongen det är ok med dessa samarbetsavtal så med andra ord gör väl inte skarphagen fel att nyttja det i år. Dock anser jag att m,an bör fundera på vad det gör med lagmoral osv att "låna" in spelare för enstaka punktinsatser men det har kanske Skarpis gjort.



Som Polla säger tror jag också att det är mycket pengar i omlopp både skattade & oskattade & här ser jag ett större problem med giriga division 5 spelare som ska ha betalt för att komma & utöva sin hobby när det finns så många i föreningarna som bedriver verksamheten idiellt.



Skattemyndigheten skulle kanske ta en titt..



Så bort med samarbetsavtal, spelarlöner & pengar mellan klubbar då detta inte är & är långt ifrån elitfotboll!!!!

2010-08-19 @ 08:57:49
Postat av: Ulven

Hird hade ett samarbetsavtal med Lindö och vad jag vet så var det inte lika mycket snack då. Och ang lagmoralen i Skarphagen är den lika bra som den har varit tidigare säsonger. Det tror jag att de spelare som varit med från bosna kan bekräfta.



Och att det inte varit några i vårat lag som har haft problem med att vi lånar in spelare. Hade vi legat i botten har jag svårt att tro att det hade gnällts lika mycket som nu.



Eftersom gnället kom efter matchen mot Bråvalla kanske det är därifrån det hela började? Vill minnas att i första matchen lagen emellan spelade Hagen med en man mindre i 35 min ungefär och efter den matchen gnälldes det inget över att vi hade lånat in en spelare från Bosna. Det är väl så att det är lättare att gnälla när man precis förlorat och tappat serieledningen.

2010-08-19 @ 17:30:28
Postat av: go go go

Bråvalla känns som ett gäng som tar varje chans de får till att gnälla lite, inte minst på plan och nu då utanför. Gnällgäng är min uppfattning.

2010-08-19 @ 17:55:28
Postat av: Brålle jr.

Känns ju lite konstigt att börja försvara sig och kasta ut massa skit mot andra lag om man inte tycker att man gör fel själv. Och inte särskilt smart att börja kasta ut att andra lag betalar spelare osv. utan att skriva vilka lag det berör. Då blir det ju bara ett löst rykte som ingen får en chans att bemöta. Häng ut lagen som betalar massa pengar svart så kan vi ta diskussionen från det? Känns bara som att du kastar ut massa skit för att du känner dig skyldig och att alla ska tycka så synd om er. Ja jättesynd att få låna in div3 spelare. Eller iofs, inga av spelarna ni lånar in skulle platsa in nåt annat div3 lag. Så man kan nog kalla dom div4 spelare.

2010-08-19 @ 20:56:18
Postat av: Resultat

Trix - Saltängen 0-3

2010-08-19 @ 21:42:34
Postat av: Gnällgäng

Tycker inte Bråvalla är särskilt gnälliga , särskilt om man jämför med vissa andra lag i div 5 östra. Hagen är nog mer ett gnällgäng enligt mig, bänken skriker hela matcher o det gnälls ofta på dommaren inne på plan.............. finns fler lag som gnäller..............Se efter eget hus hagen innan ni kastar gurka i växthus ;-)

2010-08-21 @ 10:16:34
Postat av: Micke

@Gnällgäng, klart det finns känslor på vår bänk, men de matcher jag har varit med på har det varit väldigt mycket "ja!", "nej!" och väldigt lite något annat. Om du nämner vilken match du tänker på eller nåt annat konkret kanske jag förstår bättre vad du menar.



Jag satt med på bänken mot Bråvalla och enligt min subjektiva mening var det visserligen en del liv på några av våra spelare emellanåt, men det var en stilla bris jämfört med vissa av motståndarna. För att inte tala om diskussionen om lånespelare som uppstod efter just denna match.



Och bara för att poängtera, så delar jag Ulvens och Pollas uppfattning om att stämningen i klubben är väldigt god.



Jag fattar också att det gör ont att tappa "enkla" poäng. Underskattning, tror jag det kallas.

2010-08-21 @ 16:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0