Åsikt

Då ska vi se, då är det nya matcher och så kommer lite andra åsikter om en viss sak lite senare i inlägget.

KFUM Trix - Saltängens BK
Här tippar jag seger med 3-0 för Saltängen, kanske den lättaste matchen att tippa i år.
Saltängen är på gång och Trix är hopplöst sist och ser allt mer ut som att de kommer åka ur om man inte rycker upp sig snart.

Bråvalla IK - Chile Unido
Vinner Chile så är det klart, jag vågar säga det. Jag tror nämligen inte att Chile kommer tappa 5 poäng och få sämre målskillnad än Bråvalla när serien summeras. Serien kan alltså avgöras ikväll. Jag gillar dock serier som avgörs i slutet av säsongen så jag hoppas att Bråvalla kammar hem det ikväll för att hålla spänningen vid liv.

Loddby IF - Lindö FC
Lindö kommer med en seger i ryggen medans Loddby inte vunnit efter omstarten. Det kommer bli en tillknäppt tillställning där Lindö kan slappna av mer än Loddby som har kniven på strupen nu för att inte hamna under strecket. Spel på marken så vinner Loddby, om båda lagen börjar med långbollar så vinner Lindö.

Skarphagens IK - Svärtinge SK
På grun av att jag alltid tippar fel på Skarphagen så har jag blivit ombedd att inte tippa på dem. Vilket jag inte heller kdommer göra i denna match. Skarphagen har som sagt imponerat på mig (vare sig dom har inlånade spelare eller inte). Svärtinge spelar ganska likt Skarphagen, laget som tvingas rulla boll och försöka skapa lägen tror jag kommer förlora då båda lagen är starka omställningslag.

Dagsbergs IF - Stegeborgs IF
Dagsberg är ett av de lagen som är svårast att läsa av, kan vara hur bra som helst för att sedan vara helt under isen. Stegeborg som endast vunnit två matcher får det nog svårt att vinna mot Dagsberg men man kan mycket väl ta poäng. Tror dock att Dagsberg kommer ha en bra dag och vinna denna match.

BK Hird - Hageby IF
Islossning för Hageby senast då dom visar att dom är ett bra lag. Även Hageby svåra att läsa av. Hird är också lite av ett mysterium för mig. Ingen konsekvens i spelet och kan göra riktiga toppmatcher för att sedan göra en plattmatch. Jag säger ett oavgjort i detta möte utan vinnare.

Så nu till nästa sak som har diskuterats hett här, jag tänker ge min åsikt på låneavtal mellan klubbar.

Jag är rätt så delad, men det lutar mer åt att jag tycker att det är en bra sak. Mycket på grund av att det är svårt för lag att få till sig spelare idag, det finna många lag i Norrköpingstrakten och alla slåss om spelarna. En del lag har råd att betala för att få vissa spelare till sig och andra har det inte. Plus att många lag som lånar ut spelare lånar nog ut dem för att de måste få speltid efter en skada eller på grund av att de inte fått spela i A-laget. Har laget i fråga då inget B-lag som man kan få spela matcher i så är det ju perfekt att man kan få gå till en annan klubb och få matchträning. 

Jag skulle dock helst se att det är lag uppifrån som lånade ut juniorer för att få känna på A-lagsfotboll istället för att redan etablerade spelare som har varit skadefria går ner och "hjälper" lag i andra serier. Jag tror att sammarbetsavtalen mellan klubbar var till för det i början, att slussa in unga juniorer och ge dem speltid när de kanske inte riktigt platsade i A-laget. Samt att spelare från laget i det "sämre" laget ska kunna gå åt andra hållet och testa på spel högre upp

Det har ju diskuterats om Skarphagen gör fel i som lånar in spelare från Bosna, och det tycker jag inte. Skarphagen har mig veteligen inte någon kanonekonomi eller överdrivet mycket spelare man kan ta av. Då är det ju kanon att man kan låna in spelare när det behövs, jag tror verkligen inte att man skulle göra det heller om man hade tillgång till en hel, frisk trupp som i första hand tillhör Skarphagen.

Där har ni min åsikt om sammarbetsklubbar.


Kommentarer
Postat av: Chile Fans

Kom igen nu Chile Unido ;)

2010-08-20 @ 13:19:39
Postat av: tipparn

intressant hur du skriver att om bollen är på marken vinner loddby och långbollar vinner lindö.



tror lindö har förlorat mer matcher då det spelats långbollar och dom är starkare med bollen vid fötterna. minns inte riktigt men tror loddby vann föra gången mot lindö på just långbollar (och en frispark) har jag fel? rätta mig någon i så fall :)



och sen håller jag på bråvalla idag! alltid roligt med lite spänning in mot slutet av säsongen. Tyvärr kommer dom väl inte särskilt stärkta efter senaste förlusten och chile ser ju starka ut som vanligt. "Tar nog slut" idag trots allt!



KFUM Trix - Saltängens BK 1-4

Bråvalla IK - Chile Unido 0-1

Loddby IF - Lindö FC 1-0

Skarphagens IK - Svärtinge SK 0-3

Dagsbergs IF - Stegeborgs IF 1-0

BK Hird - Hageby IF 0-2

2010-08-20 @ 14:13:29
Postat av: Filosof

Det jag har sett av Skarpis och Svärtinge är att de är två helt olika lag där de förstnämnda är väldigt fysiska i sitt spel och svärtinge är yngre som brukar hålla bollen på marken, stämmer inte det?

2010-08-20 @ 16:09:19
Postat av: black and green mean machine

vad jag vet så har hird ett låneavtal med lindö och dagsberg med (eller hade) sleipner. men det var inte många som klagade då, kan det bero på att det inte går/gick så bra för dem?!

hagen vann 2-1 och bara en bosna spelare!

2010-08-20 @ 21:04:05
Postat av: Ulven

Till Filosof. Visst har du rätt i att vi i Skarphagen gillar att spela fysiskt. Det har vi gjort alla år som jag spelat där. Men i de senaste matcherna mot Hageby och Bråvalla har vi ändå spelat efter marken och tagit oss fram på det sättet. Så det är inte så att vi bara tjongar och köttar oss fram till segrarna.

2010-08-20 @ 21:29:00
Postat av: Polla

Jo, idag :-)

2010-08-20 @ 22:20:53
Postat av: R

Bra tippat första matchen...

2010-08-20 @ 23:55:56
Postat av: Till black and green mean machine

Det var rätt så mycket tjafs om när dom lagen hade samarbetsavtal . Då fanns ju inte den här bloggen att tjafsa i hehe. Var väl även Eneby som hade avtal med Smedby också.

2010-08-21 @ 10:23:08
Postat av: Skarph el. lilla bosna

: Fikret Sijaric målskytt mot svärtinge

2010-08-21 @ 11:20:29
Postat av: Supporter

Tycker det är helt sjukt att inte Svärtinge leder serien. Vi spelar så sjukt bra fotboll och spelar alltid längs marken. Speciellt gillar vi att slå 20 passningar i backlinjen innan vi börjar passa oss igenom motståndarna fram till jättefarliga målchanser. Det är bara tur för motståndarna att vi inte sätter varje chans för då hade det blivit tvåsiffrigt i varje matchvi spelar. Tabellen visar verkligen inte vilket lag som är bäst. Det är vi som borde ligga först!

2010-08-21 @ 14:41:55
Postat av: ?

Till supporter: Att man spelar fotboll efter marken betyder inte att man är det bästa laget. Skapar 100 chanser i en match betyder det inte att man är det bästa laget, om man inte sätter dem. Resultat och tabellen ljuger inte, jag lovar. :)

2010-08-21 @ 15:42:20
Postat av: Micke

@?, det är väl rätt klart att det inte är nåt Svärtinge-fan som har skrivit det där inlägget...

2010-08-21 @ 15:53:53
Postat av: ole

@micke, nej det kändes en aning ironiskt :)

2010-08-22 @ 10:55:26
Postat av: leffe

Stor eloge till skarphagen som med grym effektivitet vann över svärtinge. 2 avslut, 2 mål det räcker rätt långt.

2010-08-22 @ 14:33:05
Postat av: Pinnen

Det räcker tydligen till att ligga delad tvåa...

2010-08-22 @ 16:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0