Ganska dött

Just nu känns det rätt så dött, det känns som alla bara väntar på att få komma igång med träningsmatchandet på riktigt. Men visst känns det bra att snön börjar försvinna och att vädret börjat komma. Om det fortsätter i den här takten så kommer planerna förhoppningsvis vara fina till premiärerna.

Snart är det dags för representantskapsmötet då det kommer fattas en del viktiga beslut. Kommer bli intressant.

Kör hårt!

Kommentarer
Postat av: Downing

Lör 5 mar 13:00 Sydvallen

Dagsbergs IF - Finspång BK A ? - ?

2011-02-08 @ 13:27:36
Postat av: Crick

3-0 Dacka kommer ta hem serien lätt. Inget lag som ens är nära i klass.

2011-02-09 @ 12:09:04
Postat av: Till Crick

Tror nog inte att det blir någon dans på roser för Dacka, absolut favvoriter men tror knappast dom kommer gå igenom serien lätt. Man skall ju ha bra försvar och målvakt också :-)

2011-02-09 @ 12:23:56
Postat av: Crick

Kan ju garantera att offensiven gör minst 2/3 varje match så borde räcka. Vilka ska utmana? Loddby? haha

2011-02-09 @ 12:55:17
Postat av: Stefan

Hoppas att alla lag röstar MOT en rak serie på lördag , Alla mindre klubbar kommer bara att förlora på det & det kommer att bli ännu färre lag framöver & hur kul är det att möta Smedbys , Sleipners eller Sylvias B lag i Div 4, 5 eller 6 .

Nää ner med skiten .

2011-02-09 @ 13:49:40
Postat av: Presidenten

Tyvärr glömde vår förening att anmäla oss till mötet på lördag - men vi är ABSOLUT mot en rak serie. Fattar inte ÖFF att det kommer läggas ner föreningar? Vilket i sin tur gör att de får mindre pengar...

2011-02-09 @ 15:46:27
Postat av: NFF

Tre nya påskrifter hos NFF



Anton Malmberg, Saltängens BK

Johan Kalvér, Saltängens BK

Clayton Thållén Dial, Smedby AIS

2011-02-09 @ 16:30:59
Postat av: tito

Svärtinge känns lite farliga tycker jag allt.

2011-02-09 @ 23:00:27
Postat av: Kongo

Dagsberg kommer att vinna serien, tyvärr kommer inte svärtinge ha en chans. dacka har värvat bra o de enda som eventuellt kan sätta stopp för dem är skador.

2011-02-10 @ 08:22:06
Postat av: Till Crick

Tror inte Dacka gör 2-3 varje match, finns flera lag som kan utmana , men det är ju bra att ni är självsäkra , då blir det ännu roligare för de andra lagen at spöa er. Tror Ni får svårt mot tex Svärtinge, Lindö, Skarphagen o Ringarum

2011-02-10 @ 08:25:12
Postat av: Ricky

Frågan är hur bra Ringarum egentligen blir. Visst, de kommer från 4:an men har de inte tappat lite väl mycket?

2011-02-10 @ 10:23:37
Postat av: wingawum

ringarum = mittenplacering

2011-02-10 @ 11:09:10
Postat av: 10an

Ja rif ser riktigt dåliga ut. Inte många klasspelare där. Löthman duktig om han kommer spela dock. Annars ser 5an ganska tråkig ut i år. Inga profiler eller stora lag. Känns 4an dubbelt så bra. Känn inte som ett enda lag i årets 5a skulle hålla sig kvar i 4an?

2011-02-10 @ 11:49:34
Postat av: till 10an

dagsberg har ett ungt lag som skulle klara sig helt ok i mitten/botten av fyran

2011-02-10 @ 11:52:40
Postat av: Till 10an

Vilka stora lag och profiler är inte med i år jämfört med förra året när femman var så intressant??

2011-02-10 @ 16:27:54
Postat av: Presidenten

Stora lag i femman? Hahaha

2011-02-10 @ 19:36:34
Postat av: 10an

Var fick du förra året ifrån?

2011-02-11 @ 00:36:44
Postat av: Mou

Inga stora profiler? Anton Bäckstedt! Femmans bästa spelare utan tvekan.

2011-02-13 @ 14:09:52
URL: http://skarblackaif.blogg.se/
Postat av: Okej.

Haha, var det där ett skämt? Iaf så är 5an sämre än jag trodde. En kille som inte bevisat något

2011-02-13 @ 19:36:11
Postat av: Mou

3 mål på 3 matcher i höstas 35 mål i div 6 och ordinarie i div 3. 12 mål som 16 åring i femman. Inte många spelare i femman som har ett vassare cv. Han är dessutom bara 19 år.

2011-02-13 @ 23:43:41
URL: http://skarblackaif.blogg.se/
Postat av: Jarmo

Mou = Anton Bäckstedt?

2011-02-14 @ 07:24:35
Postat av: peddo

wow ... ifk borde värva han ?

2011-02-14 @ 13:09:53
Postat av: Stefan

Info till klubbarna som brukar träna i Himpahallen: Har precis prata med Kommunen ,,, Inga fotbollslag är välkommen i Himpahallen överhuvudtaget ... Citat : "men snälla du det är ju en ishall ingen fotbollsplan" ..... Så blir man som skattebetalare ( skattepengar driver den där hallen) behandlad av en kommunal tjänstekvinna.

Det är många föreningar som tränar där & enl kommun har vi burit oss illa åt mot dom som "hyr" hallen .

Nu tror ju inte jag att dom "hyr" hallen när dom springer på löparbanorna.

Vaktmästarna har i uppdrag att kasta ut Fotbollsföreningarna.



.

2011-02-14 @ 14:33:52
Postat av: true

Många kunde nog varit ordinarie i div 3 kanske sämsta lag genom tiderna. Sen är den andra div 5 serien ruskigt dålig. Inget större cv där inte!

2011-02-14 @ 15:06:28
Postat av: Hagen

Antar att dom menar att några kanske har kommenterat hockeylirarna som tränar. Illa i så fall, men det borde ju bara drabba de berörda föreningarna. Att bestraffa alla känns riktigt dåligt.



Det är fan inte lätt att bedriva verksamhet på den här nivån i Norrköping.



2011-02-14 @ 18:36:02
Postat av: Saltis

Då kanske kommunen ska se till att det finns träningsmöjligheter för alla lag i stan även de lägre divisionerna.



Sluta ge stöd till IFK & satsa på ytterligare en konstgräsplan!

2011-02-14 @ 19:18:17
Postat av: Div 5 lag.

Stefan!

Hur kan dom göra så? Är det inte för allmänheten?!

Dom måndagar vi har löpt där så har det då inte varit nån missskötsel!

2011-02-15 @ 09:01:47
Postat av: TILL STEFAN

Kan det vara så att du vill vara ensam i Himpahallen??

2011-02-15 @ 10:02:02
Postat av: KATASTROF

Helt korrekt Himmelstalundshallen är en ishall i första hand. Löparbanora är till för träning de föreningarna som har verksahet i hallen och bandybanan. Och detta gällde redan från förra säsongen. Se anslag som finns uppsatta i hallen.

Anledning till att löpträning för hela fotbollslag upphör är att man kör bort de föreningar som har sin verksamhet i hallen och vill nyttja banorna.

Med vänlig hälsning



Mona Svensson

Norrköpings kommun

Kultur och fritidskontoret

2011-02-15 @ 11:05:28
Postat av: Stefan

Ge föreningarna som inte "hyr" där fasta tider så kan vi nog samsas om löparbanan.

2011-02-15 @ 11:38:47
Postat av: Polla

Nu tycker väl jag att kommunen kan sköta det här lite bättre än att diskutera via en blogg. Men vi kör..



Varför ska vi småföreningar motarbetas hela tiden? Det måste ju gå att ordna så att vi i fortsättningen kan träna där? Alla tio aktiva friidrottare håller ju till i sin stora hall, och hockeyn och bandyn borde väl vara på isen?



Kan ni för en gång skull ta tag i ett problem och hitta en lösning, istället för att bara ta den lätta vägen ut?



Vart ska vi träna? Ektorpshallen är ju som vanligt otillgänglig, tiderna på konstgräs är slut sånär som på tiderna mitt i natten. Ombyte hemma och löpning i vrinnevi? Eller är vi i vägen för orienterarna då?



Ber pm ursäkt för upprördheten, men när det knappt går att få ihop allting vore det trevligt om kommunen någon gång kunde hjälpa istället för att stjälpa.



Martin Polla, skarphagens ik



2011-02-15 @ 12:50:03
Postat av: Anders

Nu är det väl inte kommunen som har skrivit inlägget i denna blogg utan Katastrof som har mailat med mona för att sedan kopiera in detta här.



Men håller med Polla fullständigt!

Men dra ihop något skrivet så kan väl alla klubbarna skriva under att vi inte tycker det är ok

2011-02-15 @ 14:01:57
Postat av: JS

>Polla



Nu ska du inte dra in friidrotten i detta, hade du någon insyn i hur det är att vara friidrottare i den här stan så skulle du hållt tyst. Vi har fått flytta på oss från våran enda arena (Borgsmo IP) för att fotbollslag genom kommun bokat in tider. Finns det ingen annan fotbollsplan i stan eller?



Håller med dig om att de små klubbarna i stan glöms bort, men alla 500- 700 barn som tränar varje vecka i friidrottshallen har du inte med att göra.

2011-02-15 @ 14:07:07
Postat av: Polla

Ok, missuppfattade. Ganska logiskt att det inte var hon :-)



Vad gäller friidrotten påpekade jag bara att det inte kan vara nån längdhoppare som har klagat, ni har numera ingenting att klaga på i mina ögon eftersom ni har en egen hall..

2011-02-15 @ 14:49:03
Postat av: L

Re: Mou

Anton Bäckstedt ordinarie i div. 3 konstigt när alla andra inte vill spela i Bosna. Dom fick knappt ihop fult lag. Grym prestation!!!

Ett skämt att han skulle vara femman bästa spelare.

2011-02-15 @ 15:01:20
Postat av: Kimstad Goif

Att Anton är duktig, vet vi om här ute. Men att han skulle vara bättre än Sama är ju inte ens logiskt:) Sebbe lindgren tidigare Sylvia i div 1 är oxå några divisioner bättre än anton. Svar till true! mellersta serien är betydligt bättre än östra serien, vi har lirat i båda och vi ville byta till den lättare i år. Men tyvärr!!

2011-02-15 @ 16:34:35
Postat av: true

Till Kimstad: Örtomta, tallboda, kurdiska, hemgårdarna...kom igen det är div. 6 klass. Bara för att ni har några föredettingar som är ljusår från sin riktiga form gör att ni som vanligt knappt kan kalla er mittenlag i div. 5. Ni var nära på att åka ut i Östra därför bytte ni till Mellersta för några säsonger sedan. Ni skulle inte ha en chans mot Dagsberg, Lindö FC och Svärtinge te.x.

2011-02-16 @ 07:21:21
Postat av: FFK

Kurdiska och Tallboda kan jag inte hålla med om håller division 6-klass. Tallboda kommer ifrån division 4 och Kurdiska kom på fjärde plats i serien långt före både Kimstad och Skärblacka.

Örtomta och Hemgårdarna har ju blivit uppflyttade från division 6 så det är väl ett bevis på att de platsar i division 5. Sedan om de är sämre än resten av lagen i femman är det inte så konstigt? Även division 5 östra får väl lag uppflyttade från division 6 eller hur?

2011-02-16 @ 10:43:45
URL: http://finspangsfk.blogg.se/
Postat av: Kimstad

Till true: ja vi får väl se hur det slutar, men att Kurdiska skulle hålla div 6 klass:) då har du ingen vidare koll på fotbollen. Det laget vi hade förra året och i år går inte att jämföra med när vi spelade i östra serien. Har sett dessa 3 lag du nämde i östra, och dom är en bit ifrån vad Innerstan, FFK och Kurdiska visade förra säsongen.

2011-02-16 @ 12:48:22
Postat av: jeremy

Mellersta har alltid varit sämre än Östra och om man jämför topplagen så är Chile, Dagsberg och Svärtinge bättre än mellersta topplagen. Kolla bara på Svärtinge som nu är med i Svenska cupen t.ex. ni e så enkelriktade ute i skogarna, kimstad.

2011-02-17 @ 13:19:41
Postat av: FFK

Vi spelade träningsmatcher mot både Dagsberg och Svärtinge där båda matcher var väldigt jämna. Har för mig att det blev oavgjort mot Dagsberg och uddamålsförlust mot Svärtinge. Det är självklart att träningsmatcher inte säger allt men vi i FFK märkte att vi absolut är i klass med både Svärtinge och Dagsberg.

Det är nog så förresten att FC Innerstan hade vunnit östra serien precis som de vann mellersta förra året. Sedan fick väl Skärblacka också spela Svenska cupen om jag inte missminner mig och de var ett mittenlag i Mellersta förra säsongen.



Det blir ju så att man ofta anser att den serie ens eget lag spelar i är den bästa serien. Men att ta Kimstad som exempel där de har Sama, Lindgren och sin målvakt alla tre med erfarenhet från högre serier. Sedan hamnade de på femteplats, själklart behövs det fler än tre spelare för att göra ett lag men det är ändå en fingervisare på att Mellersta toppen höll hög klass förra året.

2011-02-17 @ 17:46:41
URL: http://finspangsfk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0