Ringarum värvar och tappar

Märkte att jag i min hast hade helt glömt bort Ringarum bland den förra sillyn!

Spelare in är Christian Håkansson från Lindö FF. Från Stegeborg plockar man Thim Warfvinge, David Carlsson och Thom Dingsten Hellberg. Samt att från Bosna tillkommer Mensur Brahimi, Muffe Bajraktarevic och Adis Redzematovic.

På minuskontot hittar vi som inte tidigare är nämda Andreas Jonsson, Per Spångberg och Mattias Stenman som alla går till Lindö FF. Daniel Karlsson lämnar för Syrianska och Anes Cesko går till Azech.


Som lovat kommer jag nu tippa lagens chanser från femman att ta hem Atlascupen.

Det handlar om tre lag från femman, Finspångs FK som har två lag med, Svärtinge SK och Kimstad GoIF.

Finspång står som arrangör och kommer givetvis vara vassa på hemmaplan. Man är som vanligt kvicka och tekniska och har under vintern än så länge visat att man är ett bra inomhuslag. Jag ger Finspång en liten chans att nå semifinalen.

Svärtinge SK känns för mig som det lag från femman som har bäst chans att utmana om segern i denna cup. Med AT cupen i färskt minne så tror jag inte att många säger emot mig. Bra struktur på laget och spelare som kan avgöra. Jag ger Svärtinge en semifinalplats.

Kimstad GoIF var lite småtrevliga under Billerud, men såg ut att trivas bättre under första rundan i AT. Svårtbedömda enligt mig och kan vara fågel eller fisk. Får man allt att stämma kommer det att gå hyfsat. Tyvärr har man inte vad som krävs för att nå semifinalen.

Hoppas alla har haft en bra Julafton och att det fortsätter så, ät inte för mycket skinka, tänk på den jobbiga försäsongsträningen ni som ska delta i den.

För övrigt så gillade jag idén om att ranka eller betygsätta varje lags hemmaplan.  Det kommer nog upp i framtiden!


Kommentarer
Postat av: Rättning

Mattias Stenamn, Andreas Jonsson och Per Spångberg gick till Lindö FC inte FF

2010-12-26 @ 18:00:07
Postat av: ägare

Förlåt, det visste jag ju. Enkelt att slinta på tangenterna

2010-12-27 @ 10:56:45
Postat av: Billa

På bloggen har vi nu skrivit lite om Atlas Cup där vi hittade tre division 5 lag i semifinalerna!

2010-12-27 @ 13:52:42
URL: http://finspangsfk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0