Division 5 mellersta

Nu blir det en liten koll på vad som händer i division 5 mellersta.
Den serien leds av suveräna från division 6 förra året, FC Innerstan, skuggar dem gör pånyttfödda Kimstad GoIF som har haft stor nytta av sina tre "stjärnförvärv" och då framförallt Sebastian Lindgren från Sylvia som stänkte in 5 mål i senaste matchen. I en intressant serie med många derbyn så går det inte så bra för de andra lagen i denna region, Vånga, Norsholm och Skärblacka är placerade på plars 8-10 i serien.

Intressana matcher kommer det att spelas nästa vecka då Norsholm spelar två derbyn på 3 dagar. Först mot Vånga och sedan mot Skärblacka, Vånga har två derbyn på 4 dgar. Man möter då som sagt först Norsholm för att sedan ställas mot Kimstad.

Finspång som jag räknar till regionen som jag har lite koll på ligger i mitten av tabellen och har verkligen blandat och gett.

Nu tänkte jag svara på frågan varför jag inte skriver om division 5 mellersta oftare. Det handlar främst om tid, jag har inte tid att hålla på med det. Jag har valt att sätta mig in mer i lagen som spelar i divison 5 östra, dels på grund att jag har intresse i ett av lagen där. Jag skulle vilja sätta mig in mer, men som sagt det handlar om tid. Jag har annat att sköta hemma och därför dröjer det ibland att det blir uppdaterat. Så sluta gärna påpeka att det inte är skrivet ibland, jag vet om det och gör mitt bästa.

Hoppas ni fortfarande vill och kommer att fortsätta läsa.

Nu väntar en intressant helg!

Kommentarer
Postat av: FFKare

Tycker det är skitkul att läsa men självklart är det roligast när det handlar om "vår" femma.

2010-05-13 @ 09:50:36
Postat av: Resultat!

Lindö - Loddby 0-3!

2010-05-14 @ 22:11:06
Postat av: Resultat

Chile-Bråvalla 1-2

Ytterligare en stabil insats av Bråvalla som vaknade till ordentligt och vände underläge efter pausen.

2010-05-15 @ 16:26:24
Postat av: uppdaterad

synd att din blogg alltid ligger flera dagar efter, blir inte ens intressant att läsa då..sorry

2010-05-16 @ 08:14:17
Postat av: ägare

Jag vet inte hur många gånger jag måste säga det, jag har familj, jobb och jag har annat att göra med. Uppdateringar kommer så ofta som jag kan, jag är ledsen att du inte är tillfredställd och det är ingen som tvingar dig att läsa heller.

2010-05-16 @ 17:37:37
Postat av: glad

var glad istället för att det finns någon som orkar bry sig och skriva om en blogg. utan "ägaren" hade vi inte haft något att läsa. mer än det som står i tidningarna. vilket oftast inte säger så mycket. hoppas bloggen fortsätter alltid kul att gå in och läsa. forza LODDBY

2010-05-16 @ 21:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0