Hängmatcher

Lite uppdatering på några matcher som spelats kommer här!

Svärtinge SK - Skarphagens IK 1-1
Svärtinge borde vunnit denna match på forhand. Man är över 90 minuter ett bättre lag. Skarpis fortsätter att plocka poäng och gör det mycket tack vare ett bra försvarsspel och effektivitet. Kan räcka långt!

Loddby IF - Chile Unido 0-2
Jag va ute och kollade på denna match och Chile ägde stora delar av matchen och vinner rättvist. Loddby stör Chile stundtals men hade fruktasvärt svårt mot Chiles kvicka spelare. En sak är dock klar, Loddby är ingen slagpåse. Chile är riktigt roliga att titta på, man är dock lite för inneffektiva framåt!


Kommentarer
Postat av: en som gillar chile (inte efter detta)

var också ute och kollade på chiles match. har alltid tyckt dom spelar rolig fotboll. tyckte dom rullade på bra hela matchen, loddby var mycket tillbaka pressat och hade svårt att ta sig in i matchen. mycket vackert mål från chiles nr 10 (vet ej vem). men det är inte vad jag kommer att komma ihåg från den matchen. det som kommer att finnas i mitt minne är inte heller chiles bra fotboll. utan det man gör innan och efter matchen är vad jag kommer minnas dom för. till att börja med på upp värmningen så står deras nr 13 och kissar mitt på planen. inte vid långsidan utan mitt i cirkeln. men inte nog med det sen i halvtid går en chies spelar och ställer sig för att lätta på trycket mot loddbys avbytar bås (säger inte att han kissar på det för det vet jag inte men mot det) ej acceptablet. man står och sparkar av gräset från skoran mot avbytarbåsen. sist men inte minst, så lämnar man omklädnings rummet ostädat, det ligger fullt av tejp och gräs i deras omklädnings rum. tycker det är helt jävla respekt löst rent ut sagt. har chiles tränare ingen koll på sina gubbar elelr vad är det frågan om. jag personligen tycker inte detta är acceptabelt. tack för mig

2010-05-18 @ 22:48:17
Postat av: Divisionfemlirare

Men vad är det för svineri?!? Att Chile har många spelare som oftast beter sig som grisar under matchen har man ju vant sig vid, men det här...



Chiles tränare? Om du frågar "Joffa" om det här så var det nog domarens fel...

2010-05-19 @ 07:37:29
Postat av: En som var på matchen!

Hur orkar ni ta upp sånt skit! När vi ändå ska ta fram negativa saker kan man ju hålla på hur länge som helst! Som eran Kennedy som bara är på plan för att skada och provocera fram bråk! Kallar Chiles spelare för pajas och idioter! Ska man bete sig så på plan? Att omklädningsrummet inte var städat kan jag bara be om ursäkt, det är inte likt vårat lag, men eftersom de flesta hade så bråttom hem så var det tyvärr ingen som tog tag i det hela. Och Joffa plus resten av lagledararna hade redan åkt! Men varför inte ta upp detta med Chile personligen istället för att skriva skit på bloggen? Och att de pissade på eran plan är ju skit i samma för den såg ju för jävligt ut! Ni hade ju klippt gräset precis innan men ändå var den typ 10 centimeter! Skärpning!

Jag kan hålla på hur länge som helst, men det här skitsnacket gör att det blir värre för er när i kommer till sydvallen! Många anhängare där som säkert läser detta och då ska vi anmärka precis på varenda detalj! Tycker bara det är så jävla patetisk och fegt o gå ut offentligt och skriva sånt här skit!!!Nu har jag tappat all respekt för er och hoppas ni åker ur med huvudet före!!!

2010-05-19 @ 07:48:49
Postat av: Till föregående inlägg

Hur fan kan du försvara ett sådant beteende som att pissa på planen och på avbytar båset med att "Gräset var nyklippt". Sen är det heller ingen ursäkt att inte städa att tränare och lagledare åkt hem tidigare. Det är bara oansvarigt så in i helvete. De ska ta ansvar för sitt lag och inte åka hem direkt.



Och vad i helvete är du för någon att hota Loddby's spelare med att de inte ska vara välkomna till sydvallen? Ditt beteende och din omognad i det inlägg du skriver visar på att du inte har en aning om vad hyffs betyder.



Jag är inte Loddby spelare och heller ingen Loddby supporter men jag kan bara relatera till hur jag själv skulle ta det. Sen om man provocerar någon på planen så är det väl upp till domaren att ta itu med det?



Skärpning för i helvete och sluta upp att skriva sådana pinsamheter som du gör. Du får bara Chile som lag att se än mer omogna ut än de redan är!

2010-05-19 @ 08:00:35
Postat av: Till föregående inlägg

Hur fan kan du försvara ett sådant beteende som att pissa på planen och på avbytar båset med att "Gräset var nyklippt". Sen är det heller ingen ursäkt att inte städa att tränare och lagledare åkt hem tidigare. Det är bara oansvarigt så in i helvete. De ska ta ansvar för sitt lag och inte åka hem direkt.



Och vad i helvete är du för någon att hota Loddby's spelare med att de inte ska vara välkomna till sydvallen? Ditt beteende och din omognad i det inlägg du skriver visar på att du inte har en aning om vad hyffs betyder.



Jag är inte Loddby spelare och heller ingen Loddby supporter men jag kan bara relatera till hur jag själv skulle ta det. Sen om man provocerar någon på planen så är det väl upp till domaren att ta itu med det?



Skärpning för i helvete och sluta upp att skriva sådana pinsamheter som du gör. Du får bara Chile som lag att se än mer omogna ut än de redan är!

2010-05-19 @ 08:01:02
Postat av: Tll föregående inlägg!!!

Vem fan har hotat Loddby? Jag sa bara att det är onödigt att gå ut offentligt oavsett hur man beter sig! Och att det provocerar våra anhängare att anmärka på minsta möjliga! Det är inte att hota någon!!

Att man står o pissar utanför plan kan jag hålla med om att man gör, inget fel i det tycker jag, men jag tror inte man står i mittcirkeln som föregående påstod!!!Jag skrev att vi bad om ursäkt för att det inte blev städat, men att du som inte ens tillhör klubben ska ha synpunkter på accepterar jag inte! Det handlar inte om omognad eller ohyfs, tyvärr blev det som det blev med städningen. Förstår att alla lagen har synpunkter och ska leta efter brister på Chile eftersom det är ett invandrarlag, men vi ska fan bevisa på plan att vi är bättre!

2010-05-19 @ 08:33:24
Postat av: Till alla inlägg

Klart man får ha synpunker även om man inte tillhör något av de inblandade lagen, varför skulle man inte få ha det?



O orka inte ta upp det där tjaffset om invandrarlag, det är ingen som letar brister på grund av det. Det känns mer som en undanflykt och ursäkt så fort någon säger något smått negativt om ett lag.



Pissa på plan är ju faktiskt helt oacceptabelt, det gör man bara in o ännu värre tycker jag personligen om man har gjort det mot avbytarbåset, det visar bara att man saknar respekt, inte bara för motståndare utan för människor i allmänhet.



"Kallar Chiles spelare för pajas och idioter" Jag har själv spelat mot många olika lag och jag lovar att det går inte en match utan att någon säger så. Tror inte något lag i denna match är helt oskyldiga till att kalla någon pajas eller idiot.



Och bara en snabb inflik om nyklippt plan, försök själva klippa en plan ner till bra längd när det störtskurat och småregnat på dagen, det är omöjligt.

2010-05-19 @ 09:19:42
Postat av: Neutral

Varje gång någon kritiserar Chile så är de rasister? Att den klubben aldrig kan se sina egna brister och bete sig som folk...



Vakna upp och inse detta: Anledningen till att Chile får så mycket skit är att de beter sig som skit! Inte att de är invandrare...

2010-05-19 @ 09:30:51
Postat av: Hmmm...

Håller med i många grejer här ... Men det största är ju att ja såg när denna kille gick från mittcirkeln runt på planen och kissade när han var klar stannade han drog upp byxorna de lilla han hade dragit ner dem för att sedan gå innåt. Sådant beteende samt att lämna ett omklädningsrum i det skicket är helt omänskligt sjukt!

2010-05-19 @ 15:00:40
Postat av: ...

Men herregud är detta sant.

Vilket jävla pissbeteende :-) & dess tom olagligt..



Att personen i fråga inte verkar fungera 100% socialt är väl inget att tveka om men vad tycker lagkamraterna & ledarna i Chile om det här??

Ta avstånd från detta nu eller lägg ner klubben!!

2010-05-19 @ 15:26:42
Postat av: yes

Vet ett fler tal som såg detta... helt stört!

2010-05-19 @ 18:04:38
Postat av: En av de gamle i .....

Himla roligt att få läsa om lite matcher och fotboll här på inlägget!!

För det är väl det bloggen är till för??



För min del så kan alla tidigare inläggare sluta skriva om den där skiten. Ta upp det med berörda parter och låta oss fotbollsälskare slippa läsa ......

2010-05-19 @ 23:07:49
Postat av: Divisionfemlirare

Jag är fotbollsälskare, men jag tyckte fortfarande det var intressant att läsa om Chiles svineri. Men jag som läsare och "kommenterare" i den här bloggen känner mig inte skyldig att ta upp någonting med berörda parter.



Nu ser man att det inte bara är i matcherna mot oss de beter sig som svin, hotar folk till livet och lever rövare...



2010-05-20 @ 08:36:14
Postat av: En av de gamle.....

Jaha, det hjälpte inte............

Hissen gick inte hela vägen upp.........

:-(

2010-05-20 @ 09:03:49
Postat av: Matte!

Jag personligen älskar fotboll och tycker det är en väldigt bra och intressant blogg, att läsa om division 5 matcherna och följa serien lite närmare.

Tycker att det blivit för mycket skriverier om allt annat än fotboll! Håll era kommentarer och åsikter till fotbollsplanen och inte annan skit.

Alla har synpunkter på Chile Unido och det förstår jag, men personligen tycker jag att det är ett väldigt duktigt lag med många bra spelare som spelat högre upp. Kanske lite avundsjuka bland vissa lag och spelare. Självklart ska man inte bete sig som vissa kommenterat tidigare men det är inget jag kan ha åsikter om eftersom jag inte var där.

Så jag hoppas vi kan läsa mera om fotboll i fortsättningen och inte en massa trams.

Tack för mig.

2010-05-20 @ 09:11:45
Postat av: första inläggare

jag skrev att ajg gillade ders fotboll också men jag tycker det är synd att det inte är vad dom blir ihå¨g kommna för

2010-05-20 @ 10:11:52
Postat av: Då var det dags igen...

Jaha, då har dom skämt ut sig igen!

Ett duktigt "fotbollslag" som Chile Unido, varför i HELVETE har dom med vissa jävla töntar som beter sig som råttor?! Detta lag har sjukt stor potential, men efter slagsmålet i sörping har de inte gjort annat än skämt ut sig! Joffa borde se vilka som är med för fotbollens skull och de som är med bara för att de sett på för mycket film, annars kan han börja tänka på om han ska vara tränare! Och JA, han som tränare har väl ett jävla ansvar!? Jag vet alla fall att en respekterad och relativt högt uppsatt inom norrköpingsfotbollen har kontaktat Östergötlands fotbollsförbund för en granskning av detta fotbollslag. Ja säger till vissa av er, absolut inte alla, lägg ner fotbollen och satsa på det ni gör vid sidan om, så inte alla lag börjar hata er ordentligt! Shoo

2010-05-20 @ 10:13:50
Postat av: Trix Supporter

Trix - Svärtinge 1-1

2010-05-20 @ 11:18:18
Postat av: Divisionfemlirare

"En av de gamle": Hissen går nog högre upp på mig, jag inser det sjuka i att urinera på en fotbollsplan strax innan avspark. Plus att jag inser vikten av att det nämns någonstans.



Men du kanske tyckte NT också gjorde fel när de skrev om bråket i vintras? Bättre att alla håller tyst om det så att dom kan få fortsätta leva rövare?



2010-05-20 @ 11:53:39
Postat av: Till divisionfemlirare

Inte undra på att de hotat dig till livet som du påstår, så som du beter dig bakom din dator är du väl en liten feg liten jävel på plan!

Men att du påstår att chile som lag är att dra alla över ett streck! Chile har fått in nya spelare som spelat högre upp och vet hur man skall bete sig på plan och utanför, men tyvärr finns det några rötägg kvar i laget, men det betyder inte att alla är likadana!!!Och angående bråket i vintras så hoppas jag du var där för att yttra dig över huvudtaget?

Chile ledde med 4-0 när det återstod sekunder av matchen då en sörpingspelare fick hjärnsläpp och sparkade en chile spelare bakifrån utan någon chans på boll, varpå chile spelaren ramlade omkull, när han sedan reste sig hoppade han på sörpingspelaren och slog honom varpå andra spelare plus några åskådare hoppade in på plan! Vem var det som startade allt och som såg till att det urartade?

Det handlar inte om rasism men se till att behandla andra så som ni själva vill bli behandlade! Sluta snacka skit om Chile hela tiden...prata om det idrottsliga istället!

2010-05-20 @ 12:48:38
Postat av: En av de gamle.....

Hehe.....

Högre upp än vad då?

Inte över markplan iaf ;-)

2010-05-20 @ 13:03:15
Postat av: Divisionfemlirare

Nej, så länge det finns folk som ska försvara svineriet så lär det ju aldrig bli bättre..



Och angående bråket: folk har väl blivit fult kapade ett antal gånger genom historien, utan att svara med knytnävar. Om ni inte ser det galna i det här beteendet så är ni lika galna som de fåtal i Chile som bråkar..



Nu har jag sagt mitt om det här, nu kan ni fortsätta försvara Chile och hoppa på alla som vill spela fotboll utan hot, våld och pissande

2010-05-20 @ 16:02:25
Postat av: avundsjuka

det är ren avundsjuka från allas håll avundsjuka på folk som kan spela fotboll. o d där me o pissa ni pissar väll allihoppa på fyllan eller?



2010-05-20 @ 16:22:02
Postat av: ...

ehh??

ja men inte offentligt.

2010-05-20 @ 16:33:42
Postat av: en som var på matchen

allt det där som skrivs om att dom pissade offentligt är bara skitsnack ja är en loddbyanhängare o ja såg allt som hände

det va inte så farligt som många går ut o säger. Han som stälde sig o pissa stälde sig inte mot loddbys avbytarbås han stälde sig bakom.

det är mycket smutskastning här märker jag. Chile är ett mycket spelskickligt lag o det får man väldigt sällan höra någon som säger Dom har rätt många spelare som spelar väldigt tufft men oftast så spelar dom lagom fult.

Om man tittar i högre divisioner så e det väldigt mycket hårdare spel o chile gör rätt som spelar på det viset ska man upp i divisioner så måste man spela så som dom spelar där redan i lägre divisioner.

O sen det chile gör me o kallar folk för saker det är inget fel på det under en match så e din motståndare inte din vän.

så alla som spelar mot chile va tysta här o gå in på plan istället o visa era aggresioner på plan kalla varandra för vad ni vill o gå in i närkamperna som riktiga män.



O till "divisionfemlirare" det du skriver om att folk blivit fult kapade genom historien så är svaret JA det har dom men det här va ingen kapning utan en ren spark i ryggen.

2010-05-20 @ 16:52:20
Postat av: Kul

Så har den här sidan spårat ur då.

2010-05-20 @ 20:55:50
Postat av: Stegeborg

Loddby-Stegeborg 1-7

2010-05-21 @ 20:50:51
Postat av: Hird - Saltängen 3-4

2010-05-21 @ 21:55:11
Postat av: fotbollälskare!

Kul med lite fotbollsresultat! Och vilka skrällar...

Vad hände med Loddby? 7 mål i baken???

Och Hird förlorar mot Saltängen som inkasserar sin första vinst i serien, Kul för femman men lite skrällar...

2010-05-21 @ 22:32:05
Postat av: Resutat

Skarphagen - Lindö 1-3

2010-05-21 @ 22:47:44
Postat av: Resultat

Loddby - Stegeborg 1-7

2010-05-22 @ 09:59:21
Postat av: Satan

Kan säga att andreas karnevald i saltängen spelar i fel division satan så bra han var mot hird igår. ville bara säga det jätte bra sida btw

2010-05-22 @ 13:03:27
Postat av: Resultat

Bråvalla IK - Hageby IF 2-1



Dagsberg IF - Chile Unido 1-1

2010-05-22 @ 19:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0