Late update

Tolka namnet på inlägget hur nu vill!

 

Det har hur som helst spelats matcher i helgen och med mina mått mätt så tippade jag återigen ganska så bra vill jag påstå.

 

Hageby IF – Saltängens BK 2-0

Hageby vinner denna täta match med 2-0, jag tippade Hageby vinst med uddamålet så jag är rätt nöjd. Inget snack som saken i matchen Hageby var det bättre laget och förtjänade att vinna. Båda lagen har som jag sagt tidigare varit stabila i höst.

 

Bråvalla IK – Lindö FC 2-2

Oavgjort i en match där det var tippat X,2 måste vara godkänt. Lindö tar ikapp ett 2-0 underläge vilket visar på moral. Ett fall framåt för Bråvalla som återigen tar poäng. Det var en svårspelad på en regntung plan och resultatet var i slutändan rättvist.

 

Chile Unido – Svärtinge SK 4-2

Chile tar en oerhört viktig seger och är fortfarande 3 poäng före Dagsberg, det ser bra ut för Chile. Jag tippade dock Svärtinge vinst så jag är inte lika nöjd, hehe. Chile var det tyngre laget och det är inte mycket att orda om, Svärtinge var dock bra och saknade inte chanser. Nu är Chile riktigt nära!

 

BK Hird – Stegeborgs IF 1-0

Hird tar en viktig seger i botten och säkrar spel i femman nästa år. Stegeborg hade behövt vinna för att vara på säkrare mark. En jämn match där Hird drar det längsta strået. Matchen kunde dock ha slutat hur som helst, nu har Stegeborg ett jobbigt läge, men man har dock övertaget i kampen om fortsatt spel. Mitt tips gick in, en 1:a!

 

Skarphagens IK – Loddby IF 1-1

Loddby tar en viktig poäng mot Skarphagen i en match med en väldigt regntung plan. Matchen kunde dock slutat hur som helst då båda lagen hade bra lägen. Resultatet var sett över hela matchen rättvist. Här gick mitt tips sämre, en solklar 1:a blev ett X.

 

KFUM Trix – Dagsbergs IF 1-8

Jagande Dagsberg tog en storseger mot jumbon Trix som ser ut att åka ur, man har fortfarande en teoretisk chans att klara sig dock. Dagsberg som beskrivs som en lagmaskin för tillfället ångade på och vann återigen stort. Man har nu gjort mest mål i serien.

2 omgångar återstår nu och det är jämt i botten, och toppen för den delen. Dagsberg närmar sig på målskillnadsfronten men är fortfarande 3 poäng bakom. Chile har inte allt för skrämmande matcher kvar och kommer klara detta såsom det ser ut just nu. Ska försöka hinna med en liten tippning på matcherna som är kvar i toppstrid respektive bottenstrid och hur det kommer att sluta det hela.

God Natt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill inte påstå att Stegeborg har övertaget i bottenstriden när man har bråvalla o chile kvar att möta. Loddby har Trix o Hird.

Jag tror Stegeborg max klarar oavgjort hemma mot bråvalla medans Loddby kommer vinna båda matcherna.

2010-09-22 @ 16:26:14
Postat av: Fotbollsälskare..

Vill påpeka att Steget möter ett Bråvalla decimerat av avstängningar och omotiverade spelare. Stor chans till seger och iallafall poäng. Visst Loddby har stor chans mot Trix men Trix har nog inte gett upp kampen om nytt kontrakt vilket bäddar för en tät och spännande match. Hird verkar också bara vilja spela av sin säsong vilket borde öka Loddbys chanser samtidigt som Steget möter Chile i sista omgången. Ett Chile som säkert inte går på halvfart.



En tanke har väckts... Tänk om Bråvalla lägger sig? Hmm..

2010-09-23 @ 12:23:13
Postat av: Till Fotbollsälskare..

Bråvalla får tillbaka spelare från avstängning , är ganska så säker på att man vill avsluta snyggt med tanke på hur det sett ut på sistånde. Men frågan är ju om dom har råd att låta bli att lägga sig med tanke på den enorma summan man blivit erbjuden för att lägga sig ;-) 20 spänn och en klatch tror jag det var.

2010-09-23 @ 13:28:33
Postat av: Fotbollsspelare

Har du sett Steget spela nån gång?;)

Chile behöver inte ens gå på halvfart för att vinna mot dom. Men möjligtvis att det finns en liten chans mot bråvalla men räcker nog ändå inte.

(Tyvärr tycker jag) Men spännande blir det:)

2010-09-23 @ 17:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0