3 matchen på en vecka

Det är riktigt tätt matchande just nu, omgång 14 är redan spelad och imorgon så drar omgång 15 igång. 3 matcher på en vecka alltså, och allsvenska lag klagar om de måste spela två per vecka.

 

Genomgång av en spännande omgång 14 kommer här:

 

Svärtinge SK – Bråvalla IK 5-2

Bråvalla orkade inte upprepa skrällen från förra omgången och åkte återigen på en förlust. Svärtinge det bättre laget från avspark och segern var givetvis rättvis. Bråvalla ger dock inte upp trots ett väldigt tidigt underläge. Svärtinge ser mer och mer stabila ut och är nog just nu favoriter till att vinna serien.

 

Skarphagens IK – Lindö FC 1-2

Lindö tog ledningen med 2-0 och släppte aldrig ifrån sig den, Skarphagen gjorde allt för att kvittera men Lindös försvar var stabilt. Lagen hade en varsin halvlek och matchen kunde egentligen slutat hur som helst. Skarphagens andra raka förlust på hösten och Lindös andra raka seger gör att de båda lagen byter plats med varandra. Lindö har inlett hösten strålande.

 

Ringarums IF – Norrköpings FF 4-3

Ringarum är återigen på vinnarspåret efter plumpen i förra omgången. Matchen i sig var väldigt svängig, dock hade Ringarum ledningen nästan under hela tiden. NFF spelade bra och störde Ringarum stundtals. Dock var det Ringarum som visade att de var det tyngre laget och segern var till slut rättvis. Ringarum hakar på tätduon.

 

Krokeks IF – Hageby IF 2-2

Krokek inledde bra och tog ledningen i matchens fösta minut. Hageby visade prov på moral då man vände på steken. Krokek kvitterar dock lite senare. Det kändes som en ganska så typisk oavgjord match. Båda lagen har lägen att avgöra men inget av lagen har den riktiga skärpan. Sett till hela matchen så var det rättvist.

 

BK Hird – Saltängens BK 3-2

Hird vinner måstematchen mot Saltängen, vid förlust så hade det sett tungt ut. Saltängen är ett riktigt oberäkneligt lag, ena matchen spelar man jämt med topplagen för att andra åka på stryk mot botten. Hird gör en bra match och förtjänade segern till slut även om oavgjort inte hade varit helt orättvist.

 

Loddby IF – Dagsbergs IF 0-6

Loddby är i fritt fall just nu, 0-15 på två matcher och botten närmar sig snabbt. Enligt rapporter så var dock Loddby med hyfsat i ca 70 minuter trots en man utvisad. Sedan rann Dagsberg ifrån med 4 snabba mål. Dagsberg var dock det klart bättre laget och segern var självklart rättvis, Dagsberg kommer bli svåra att möta nu när de jagar.

 

Sådär, nu är det redan ikväll dags för omgång 15 att dra igång:

 

Dagsbergs IF – BK Hird

Dagsberg måste som sagt vinna alla matcher som är kvar och kommer gå in till matchen väldigt taggade. Hird som gjorde en bra match senast kommer få lägga sig på försvar och kontra. Ju längre man håller nollan ju större chans att sno åt sig poäng. Jag tror dock att det kan rinna iväg till en storseger för Dagsberg.

 

Saltängens BK – Ringarums IF

Ringarum måste likt sina toppkollegor vinna för att hänga på i racet om uppflyttning. Saltängen är svåra att tippa, hemma är man starka. Två fysiska lag ställs mot varandra och jag tror återigen att Saltängen kan stå för en liten skräll. Jag säger att det kommer sluta oavgjort i denna match som bli utan vinnare.

 

Norrköpings FF – Loddby IF

Två lag som nästan gjort lika många mål och som släppt in lika många mål (mest i serien). Båda lagen har lika många poäng så detta kommer bli en intressant match, vinnaren tar ett rejält kliv mot fortsatt spel i femman nästa år. Räkna med en tuff match med mycket känslor. Jag går dock på formen och säger att NFF tar segern i denna prestigekamp.

 

Imorgon spelas två matcher:

 

Bråvalla IK – Krokeks IF

Bråvalla har sprattlat till lite och det är lagen närmast strecket man ska slå om man vill ha chans på nytt kontrakt. Räkna med ett motiverat Bråvalla. Krokek har inlett hösten ganska bra och kommer bli en svår nöt att knäcka. Tror på en jämn match där dock Krokek drar det längsta strået och åker hem med tre poäng i bagaget.

 

Hageby IF – Skarphagens IK

Skarphagen har inlett dåligt i höst och Hageby ganska okej. Även detta är en svårtippad match, vinst för Hageby och man närmar sig Skarphagen, vinst för Skarpagen och man lämnar alla bakom sig. Det känns på något vis som att Hageby har smugit lite och jag tror man kommer plocka segern i denna match. Skarphagen åker alltså på sin tredje raka förlust.

 

På söndag spelas:

 

Lindö FC – Svärtinge SK

Ska Lindö orka att rubba Svärtinge? Man har helt klart chansen, man har rutinerade spelare som kan kontrollera en hel match om man kommer rätt in i den. Svärtinge känns dock för starka och vältränade. Jag tror att man kommer trötta ut Lindö till slut och vinna matchen. Svärtinge är som sagt riktigt bra just nu.


Kommentarer
Postat av: Resultat

Dagsbergs IF – BK Hird 4-1



Saltängens BK – Ringarums IF 2-4



Norrköpings FF – Loddby IF 4-3



Bråvalla IK – Krokeks IF 1-3



Hageby IF – Skarphagens IK 1-1



Lindö FC – Svärtinge SK 2-2



2011-08-12 @ 13:34:40
Postat av: Resultat

Dagsbergs IF – BK Hird 4-0

Dacka är för bra för Hird. Tror att Hird går på en mina ännu en gång och kommer troligen att åka ur tillsammans med Bråvalla.



Saltängens BK – Ringarums IF 0-2

Ringarum tar en viktig seger och spikar igen. Har ett bra spel i grund och botten och framåt hotar seriens bästa spelare Matuszewski.



Norrköpings FF – Loddby IF 2-2

Jämn match som jag tror slutar oavgjort. NFF är tunga och bör kanske vinna en sådan här match, men jag tror att Loddby vänder sin usla trend och snor med sig en pinne.



Bråvalla IK – Krokeks IF 2-1

Bråvalla tar en nu skalp hemma och inte så dåliga som tabellen visar. Tror att Krokek får det svårt mot Bråvallas tunga lirare.



Hageby IF – Skarphagens IK 1-1

HIF är starka hemma och har ett stabilt försvar. Tror på en målsnål match med delad poäng.



Lindö FC – Svärtinge SK 2-1

LFC kan mycket väl rubba Svärtinge hemma. Tror att LFC sätter en snabb balja och spelar därefter på resultatet. Kan sluta hur som helst, men tror att LFC har kapacitet att ta alla pinnarna!

2011-08-12 @ 13:43:45
Postat av: Bodypalace

Hej kommentera gärna minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med.



Mvh Bodypalace – en blogg där alla är vackra & unika

(ursäkta reklamen men jag ser den som positiv, vill att så många som möjligt ska hitta till bloggen för att se vilket bra budskap jag vill sprida)

2011-08-12 @ 13:53:45
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Pelle

WOOOW vilket bra budskap du vill sprida bodypalace!!!



Nej, men till poängen; Jag tror Hageby skräller på lördag.

2011-08-12 @ 19:07:08
Postat av: Mr P

NFF-Loddby IF 5-1 (2-0)

Loddby var på väg att vända, men då gjorde istället NFF 3-1 och stängde matchen föredömligt!

1-20 för Loddby på de tre senaste är inte direkt imponerande!

2011-08-12 @ 21:27:55
Postat av: Rikard!

Har sett alla Loddbys 3 senaste matcher o idag var helt klart den bästa, do rullade ut NFF visa stunder o skulle man mäta bollinnehav så skulle det nog vara uppåt 70-30 till Loddbys favör, men vad fan gör det, när man inte skapar något o är så jävla slappa bakåt. Ursäkta mitt språk! Det sjukaste att under dessa 3 matcher med målskillnad på 1-20!!! så har deras målvakt varit deras bästa spelare över lag!! Det är ett UNDERBETYG till spelarna. Sen kanske det kan va dags för Loddby o ta tag i sin tränare, han har skämt ur både sig själv o Loddby i 3 raka matcher nu o säkert några gånger i vår med, när tillochmed hans egna spelare säger åt honom o hålla käft så kanske det är dags o tänka om.



2011-08-12 @ 22:28:58
Postat av: Lyrehag Loddby

Till Rikard! Jag tror att du "tillhör" Loddby på något sätt eftersom du har "sett" våra tre senaste matcher och påstår att jag skämt ut Loddby!! Därför säger jag bara... RING mig! Du har säkert mitt nummer... så kan vi på ett vuxet sätt ha en dialog om saken. Gnälla på en blogg är inget vidare snyggt!!

2011-08-13 @ 13:02:30
Postat av: Provocerarn

Till Lyrehag: Hur snyggt är det att ha 1-20 på tre matcher då?

2011-08-14 @ 00:37:01
Postat av: Mr P

Lägg ner skitsnacket!

2011-08-14 @ 08:57:54
Postat av: HAHa

this is football! skit i div 5, PREMIER LEAGUE har börjat nu! tack & hej

2011-08-14 @ 09:38:12
Postat av: oloo

håller med lyrehag, har ni problem med någon eller något så ta det direkt med denne först. Lågt at "gnälla" här och det förstör mer än det gör nytta. Lycka till i höst loddby och hoppas ni lyckas vända det!

2011-08-14 @ 11:02:11
Postat av: Lyrehag Loddby

Provocerarn... Nej det är fan inte snyggt med 1-20 på tre matcher. Men om jag trodde att det var pga mig så hade jag lämnat skeppet och låtit någon annan ta över för längesen. Jag lever med fotbollen, jag lever med Loddby. JAg har missat 3-4 träningar och 0 matcher på 3 år. När det kommer till engagemang kan ingen j**el slå mig på fingrarna! Och jag har aldrig sagt att jag är världens bästa tränare heller men Att jag ska ha skämt ut Loddby är ett elakt påhopp. Visst har jag kanske visat lite mycket känslor på slutet. Men det har också med en otroligt dålig domarnivå att göra. Jag brukar inte klaga, och absolut inte offentligt, men om vi tar sista matchen mot Nff så tror jag t.o.m att Nippe & co håller med om att det var en halvtaskig nivå på domartrion. Vad jag gör och inte gör på sidan av planen i egenskap av tränare tar vi internt. Jag har stor respekt för alla människor och hoppas ni behåller den också för mig. Som jag sa... Ring istället 0703-389020

2011-08-14 @ 13:24:51
Postat av: Kim

Bra Lyrehag, tyvärr får man inte vara annorlunda i Sverige. Man skall stå still och hålla käften. Det är Sverige. När man trotsar det hederliga tysta Sverige och skriker och vinner, yttrar sig ingen på matcher eller i forum.

2011-08-14 @ 15:17:04
Postat av: Till Kim

Dra inte upp det gamla "Sverige"-kortet, har absolut inget med denna de

batt att göra alls.



BTW, Lindö - Svärtinge 2-2.

Svärtinge är det bättre laget men har alldeles för dålig skärpa i avsluten. Lindö kvitterar med sista sparken i matchen.

2011-08-14 @ 18:48:20
Postat av: LFC

Svärtinge var det bättre laget och borde ha avgjort tidigare i matchen. LFC var trötta men kämpade väl mot ett starkt Svärtinge. Men det är målen som räknas och gubbarna gav aldrig upp.

2011-08-14 @ 21:48:27
Postat av: jeremy

Orka bry dig Lyrehag, att du ens har tid att läsa genom alla bloggar och kommentera. Det är inte svårt att provocera dig verkar det som. Väx upp och strunta i all skitsnack som riktas mot dig och Loddby, sånt hör till när man ligger i botten av en serie.

2011-08-15 @ 09:37:03
Postat av: update

rolig omgång nästa runda väntar med spänning på update

2011-08-15 @ 18:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0